|
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (referee) ; Popela, Robert (advisor)
Tato diplomová práce obsahuje komplexní návrh systému aktivního řízení proudu instalovaného na osobním voze Škoda Roomster. Tato práce navazuje na výzkum provedený VUT a TUB na vozidle Volkswagen UP! Návrh lze rozdělit na tři základní části - návrh spoileru, návrh závěsů a návrh vyfukovacího systému. V každé z těchto částí je návrh detailně popsán a potřebná výkresová dokumentace je součástí práce v její příloze. Pro potřeby návrhu vyfukovacího systému bylo provedeno jeho testování. Výsledky testu jsou v této části uvedeny. Práce také obsahuje komplexní popis sestavení celého systému a jeho instalace na automobil.
|
|
Influence of changed shape and dimensions of a helical spring on its compression characteristic
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (referee) ; Burša, Jiří (advisor)
The bachelor thesis deals with a change of a shape of a spring in order to facilitate its assembly in a gas boiler controller assembly. The introductory part deals with familiarization with the given issue. Then, based on the algorithm created in the bachelor thesis "Assessment of characteristic of a helical conus-shaped spring under compression" of Libor Loveček, the calculation program is adapted for calculating the existing conical spring and is further modified for other spring shapes. Accuracy of the created algorithms is verified by comparing the results with commercial computing programs. Based on the calculations, new shapes are designed, manufactured and experimentally tested. At the end of the thesis the possibility of usage of created alternative shapes is evaluated.
|
| |
|
Influence of changed shape and dimensions of a helical spring on its compression characteristic
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (referee) ; Burša, Jiří (advisor)
The bachelor thesis deals with a change of a shape of a spring in order to facilitate its assembly in a gas boiler controller assembly. The introductory part deals with familiarization with the given issue. Then, based on the algorithm created in the bachelor thesis "Assessment of characteristic of a helical conus-shaped spring under compression" of Libor Loveček, the calculation program is adapted for calculating the existing conical spring and is further modified for other spring shapes. Accuracy of the created algorithms is verified by comparing the results with commercial computing programs. Based on the calculations, new shapes are designed, manufactured and experimentally tested. At the end of the thesis the possibility of usage of created alternative shapes is evaluated.
|
|
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (referee) ; Popela, Robert (advisor)
Tato diplomová práce obsahuje komplexní návrh systému aktivního řízení proudu instalovaného na osobním voze Škoda Roomster. Tato práce navazuje na výzkum provedený VUT a TUB na vozidle Volkswagen UP! Návrh lze rozdělit na tři základní části - návrh spoileru, návrh závěsů a návrh vyfukovacího systému. V každé z těchto částí je návrh detailně popsán a potřebná výkresová dokumentace je součástí práce v její příloze. Pro potřeby návrhu vyfukovacího systému bylo provedeno jeho testování. Výsledky testu jsou v této části uvedeny. Práce také obsahuje komplexní popis sestavení celého systému a jeho instalace na automobil.
|